Beoordeling

onderdelen

0

1

2

3

Punten  in presentatie verwerkt.

Geen van de belangrijke punten  is in de presentatie verwerkt.

Minder dan de helft van de punten is verwerkt in de presentatie.

Meer dan de helft is vewerkt in de presentatie.

Alle punten zijn verwerkt in de presentatie.

Juiste antwoorden vragen.

Geen van de antwoorden op de vragen zijn juist.

Maar 1 van de antwoorden is juist.

2 of 3 van de antwoorden zijn juist.

Alle antwoorden zijn juist.

Structuur presentatie.

Er zit helemaal geen structuur in.

Er is een soort van inleiding maar de rest gaat door elkaar.

Er is een duidelijke inleiding en structuur maar geen afsluiting.

Er is een inleiding een goede structuur en het heeft een afsluiting.

PowerPoint

Geen PowerPoint kunnen maken.

PowerPoint is alleen maar tekst.

PowerPoint bestaat uit Tekst ondersteund door plaatjes.

PowerPoint bestaat uit steekwoorden en heeft plaatjes die het onderwerp ondersteunen.

teamwork

Het is duidelijk dat tijdens de voorbereiding maar een kleine deel inbreng heeft gehad.

Bijna iedereen was betrokken bij het beantwoorden van de vragen en het maken van de presentatie.

Iedereen was betrokken bij het teamproces, maar de taken waren niet eerlijk verdeelt.

Iedereen was betrokken bij het teamproces en iedereen deed ongeveer even veel.

Presentatie

Presentatie liep vast / niemand wist wat hij moest zeggen.

Presentatie liep goed de spreker was de begrijpen ook al keek deze soms naar zijn tekst.

Presentatie liep goed de spreker was te begrijpen en deze keek niet naar zijn tekst.

Presentatie liep zeer goed de spreker was de begrijpen en maakte gebruik van een verassend element tijdens de presentatie.

Zelfstandigheid

Groepje vroeg constant hulp aan de leraar.

Groepje vroeg een paar keer hulp.

Groepje vroeg een enkele keer hulp.

Groepje heeft volledig zelfstandig gewerkt.

21 punten te behalen het totaal delen door 2 is het eindcijfer. De bonus punt is te verdienen als de presentatie origineel is of een verassend element heeft.


Verantwoording beoordeling


De beoordeling neemt in eerste zin de vragen als beoordelingscriteria deze kunnen door het goed gebruiken van de verschillende bronnen voldoende beantwoord worden. Er wordt gekeken na hoeveel van de vragen goed beantwoord zijn.


Ervan uit gaan dat de leerlingen al basiskennis hebben over het presenteren wordt de leerling daar ook op beoordeeld. Is deze voorkennis niet aanwezig dan kan de docent er voor kiezen om hier makkelijker mee om te gaan het zelfde geld voor het gebruik van PowerPoint.


Teamwork kan met beoordelen door observeren het bijhouden van een logboek. De zelfstandigheid van een groep is ook belangrijk de docent hoeft als het goed is zo min mogelijk sturing te geven aan de leerlingen. Als de docent het gevoel heeft dat deze teveel moet helpen kan hij zijn beoordeling daarop aanpassen. 


Maak jouw eigen website met JouwWeb